Åh, hvor gjorde det godt















Sidste år på dette tidspunkt, tog jeg et kursus i Mindfulness på Århus Universitet. Jeg havde fået det anbefalet af en tidligere kollega, der var meget begejstret. Og nu kan jeg jo passende anbefale det videre. For det er virkelig godt!


Og hvad er det nu lige Mindfulness er? Jeg vil lade dem selv forklare det:

Mindfulness betyder at være til stede i nuet og acceptere det, som det er. Det er en metode til bevidst at tage ansvaret for kvaliteten af dit liv.

Der er en 2500 år gammel definition på Mindfulness fra buddhistisk tradition og en kun 25 år gammel vestlig videnskabelig definition fra programmet Mindfulnessbaseret stressreduktion (MBSR). Her defineres Mindfulness som den bevidsthed, der opstår, når vi holder opmærksomheden i nuet med en ikkedømmende indstilling.

Min oplevelse var også særdeles positiv. Det kan virkelig noget. Men det skal holdes ved lige. Det er lidt ligesom at træne.

Og efter en alt for lang pause, fik jeg fokus på det igen i går aftes. Og Ih, hvor var det skønt. På universitets hjemmeside er der lydfiler som man kvit og frit kan gå ind og benytte sig af. Det er virkelig en smuk service.

Da jeg havde Heidi som underviser, bruger jeg Heidis lydfiler. Og det var så dejligt at høre hendes stemme igen. Bare der, blev jeg helt rolig og afslappet.

Alle lydfilerne er her

På deres facebookside, kan man faktisk også hver torsdag gå til mindfulness

Ja, jeg kan kun anbefale at prøve det!

No comments: