Bad Gastein, Østrig, 2006


En lille rapport fra skiferien...vi kom godt derned, havde dvd i bilen, så det var ren afslapning. Da vi ankom kunne vi ikke komme indpå hotellet, så vi tog på ski med det samme. Området er ikke særlig logisk opbygget, så jeg var noget forvirret den første dag. Vi var 7, så det var bare om at følge trop for ikke at blive væk, ikke fordi området er stort, det er bare kringlet. Ved 1. stop, på en restaurant, blev Louise dog væk...og det var faktisk ikkehelt nemt at finde hende, da hun var den eneste med en tlf..og dog en flad telefon. Så fik vi da lært lektien...


Generelt var det en tur uden det store skiløb, området i Bad Gastein var ret iset og nogle steder stenet. Et par dage kørte vi til Sport Gastein, som var klart bedre, men også mindre, Sneen var god og pisterne brede og gode. Vi fik hygget igennem, både derhjemme på sofaen og til afterski, måske var det grundet til vi ikke stod på ski så meget. Der var ihvertfald en del der var dårlige på vores første dag i Sport Gastein...


Efter en uge på ski, nåede jeg dog at få adskellige blå mærker, ondt i skinneben og armer, da man mange steder skal ha skiene af for at komme med en kabine lift...og hvis der er noget jeg hader, så er det at slæbe rundt på mine ski, det er mine hænder bare ikke store nok til. Bad Gastein som by, er heller ikke særlig smart opbygget for os skandinaver, specielt når vi har ski med. Der er bakket og stejlt, og vi boede et stykke fra liften. Og vi fandt kun 3 afterski steder. Jeg vil til hver en tid anbefale Canazei, frem for Bad Gastein. Men trods det, var det en god tur, med søde og sjove mennesker.


Nytåret blev holdt hos Jeppe og Elsebeth, som er Lises venner. Vi fik det bedste mad. ca. 10 forskellige slags tapas, indbagt mørbrad og pandekager med is. Endnu en aften med nye og søde mennesker. Det var rigtig hyggeligt...

No comments: