Produktiv havedag











...og sikke en weekend. Fredag holdt vi Christians fødselsdags, hvor han blev 35 år. Og det er så ca. første gange i 20 år han har holdt fødselsdag, men han blev presset lidt og endte faktisk med at gå en del op i det. Der var 22 spisende gæster, så det var godt at jeg ikke skulle i skole torsdag og fredag. Der blev drukket corona'er og spist lækkert grillet kød, det var dejlig sommerligt. Til slut sad de sidste gæster nede ved bålet, jeg tror han havde en god fødselsdag!

Dagen efter stod den på havedag i Christians kolle, solen skinnede og de fleste var engageret, så det var en rigtig god dag, hvor vi også nåede at fejre christian lidt, da det var hans rigtige fødselsdag.
Jeg havde set i et blad, vist nok Bo bedre, at man kunne lave højbede ud af pallerammer, og vupti, skaffede Christian nogle af dem...og vupti var der 6 højbede...i vatter!!! (lucky me)
Der blev plantet/sået: Rødbeder, gulerødder, radiser, jordbær, kartoffler, purløg og spinat.

Drivhuset fik jeg også lov til at beplante...det er første gange jeg prøver sådan noget, og jeg synes det er rigtig sjovt. Der blev plantet, cherrytomater, tomater, mini agurker, en vandmelon og en honningmelon, og sat en masse blomster til spiring. Det blir spændende at se hvor meget vi kan høste senere på sommeren. Måske jeg helt glemmer min drøm om et kolonihavehus ;-)

No comments: