Adobe Video Workshop


Billedet uden photoshop.


1. Smart object/Shadow/Highlights.

2. Adjustment lag, Black & White, incl. gul tint.


Er begyndt at lege rigtig meget med mit nye kamera, tror det har noget at gøre med at solen er på vej frem igen...
D. 15 feb. var jeg en tur ved Moesgård museum og skovmøllen, der tog jeg en række billeder, bl.a. af denne vædder, jeg har jo fået telelinsen på, så jeg kunne komme godt tæt på uden den flygtede.
Idag har jeg så leget med photoshop, godt hjulpet af en video som Adobe har på deres design center: http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/

Den jeg kiggede på var om lys korrektioner. Der er flere forskellige nemme og smart ting at afprøve. (også i en masse andre programmer end photoshop)

Dem jeg har lavet her er:

1. Lav billedet om til smart object, så får man adgang til adjustment/Shadow/highligt, der er en masse parametre man kan skrue på, til sidst har jeg givet den en gang Brightness/contrast.

2. Lav et adjustment lag, der hedder Black & White, det er noget nyt i CS3, man kan justere i de de forskellige farve toner, så her har jeg f.eks. forstærket alt det grønne, så græsset er blevet mørkt. Til slut er der lagt en anelse gul tint på.

Kig selv på linket, det er en meget pædagogisk måde at lære på, for du kan til hver en tid pause videoen og afprøve det selv, så du blir aldrig hægtet af.
God fornøjelse.

No comments: