På søndagstur



Vi har været en tur ude i det blå. Egentlig var formålet at skulle ud at kigge på en minigraver, til det forestående byggeprojekt. Mit formål var dog et andet. For jeg indvilligede i at tage med, hvis vi skulle på kro.



Og det kom vi, minigraveren var nemlig ikke så langt fra Svostrup Kro, så der kørte vi hen.
Jeg havde aldrig været der før, men det havde Christian og var ret opsat på at jeg skulle se det her sted.
Og det var da også nærmest en attraktion i sig selv. Det er en gammel 4 længet gård med bindingsværk. Der er fyldt op med ting fra svundne tider og det er virkelig hyggeligt.
Betjeningen var også aldeles venlig, og have tid til at gå og småsludre og drille hinanden. På trods af det gamle ydre, var det som om at livet i huset var meget ungdommeligt og der var en god stemning.



Jeg ved ikke hvad det er med mig. Jeg synes jo selv jeg er et moderne menneske, men jeg elsker at komme rundt på gamle kroer og spise god gammeldags og tung dansk mad. Heldigvis gider Christian også. På denne tur fik vi biksemad...uhm...den var godt...og pyh, vi blev mætte.



Men det er bestemt ikke sidste gang vi køre ud i det blå og finder gamle kroer.

1 comment:

Anonymous said...

Hej Katrine.
Nej, hvor ser det dog hyggeligt ud. Tænk sig, at man stadig kan finde sådan nogle perler.. :-)
Det skriver jeg mig lige bag øret.
Hilsner til jer begge.
Knus Marianne