Kræmmere og andet godtfolk...


I denne tid har vi hos spejderne loppemarked i Loppehuset på Søren Frichsvej i Århus. Jeg var dernede et par aftener i sidste uge som sælger, bla. åbningsdagen. Det var ret sjovt at se hvor mange der stod i kø udenfor...samt hvordan de løb ind da dørene blev åbnet. Det var folk der vidste hvad de gik efter...de gik direkte efter antik afdelingerne...Jeg ved faktisk ikke engang om der var noget af værdi. Men det handler jo også meget om, om tingen har værdi for en selv...feks. havde de en vægt som vi havde hjemme i mit barndomshjem...den ville ha haft værdi for mig...samt smukke gamle krystalglas...og et ret sjovt kukke ur...Jeg holdt mig dog i skindet og fik kun denne fine bog med hjem...den skal splittes ad, næste gang jeg går igang med at lave collager.

Loppemarkeder holder...hvis man dog bare havde noget mere plads at rode på..*S*

2 comments:

Anonymous said...

Hej Katrine.
Dejlig gammel skolebog!
Er du interesseret i flere gamle børnebøger med billeder? Jeg kunne måske godt være leveringsdygtig i et par kasserede eksemplarer.
Hilsen Pia.

Katrine Lykke Ballisager said...

Hej Pia

Ja, det kan du tro...godt nok er der ikke så meget tid til at lege med collager nu. Men jeg satser på at der bliver tid i januar.Så det kan vi jo lige snakke om til årets julefrokost.