Differentiering



De sidste 2 uger har vi på skolen haft differentiering. Det gik ud på at vi selv skulle vælge et emne vi gerne ville arbejde med eller undesøge.
Jeg har i længe været i gang med en hjemmeside for en musiker i Århus der hedder Thomas Tang, så perioden kunne jeg passende bruge på at få startet på hans hjemmeside.
Hjemmesiden skulle laves i flash med bl.a. en musikafspiller. Så det var også det jeg skulle finde ud af på de 14 dage, nemlig hvordan flash virker...og ja, der har jeg nok været lidt naiv...da flash er et kæmpe program...som jeg ikke bliver rutineret i på 14 dage....slet ikke når jeg laver alt muligt andet de første mange dage af perioden (bl.a. http://www.graphicgirl.dk/siv og http://www.graphicgirl.dk/test)

Jeg arbejder åbenbart bedst under pres...så den sidste uges tid fik jeg lidt travlt...og blev hurtigt enig med mig selv om at jeg nåede det jeg nåede...

I sommers fik vi taget billeder til Thomas, og fik også grundstrukturen og layoutet klart. Billederne har fotograf Ole Fahnøe Munksgaard taget, de er blevet vildt gode. Så det var nemt at gå til, jeg startede med at sætte sitet op i Photoshop, klippe billeder til og satte det op i flash.
På flashforum fandt jeg en mp3 afspiller, der er helt genial...det er http://www.kaver.dk/ der har lavet den, til fri afbenyttelse for alle. Tusind tak, sir jeg bare!
Til afleveringen kl. 12 fredag, skulle vi fremlægge vores produkt for klassen og afleveren en rapport på 5 sider. Kl. 11.20 printede jeg rapporten ud...pakkede tasken og tog i skole...men jeg nåede det!
Den midlertidige side kan ses her
Jeg vil lige gøre opmærksom på at det kun er en prototype, hvorfor alt ikke virker...
Mp3 afspilleren indeholder 3 sange...som er ens.

No comments: