Ziggy Green





Weekenden har været travlt.

Fredag lagde jeg ud med reception på den nye Ziggy i Nørregade. Der blev budt velkommen med solskin, kølig hvidvin, frugt, kage, sandwich, smil, kølig fadøl, smukke omgivelser og alt muligt grønt. Det var rigtig dejligt at være med til at byde den nye cafe velkommen. Jeg er sikker på at det ikke er sidste gang jeg er på besøg der. (ærgeligt man er flyttet til Lisbjerg)
Den nye cafe ligger Nørregade 42, det er faktisk det gamle coffee and silver, som jo var et lidt alternativt sted. Det må man sige at Christian (ejeren) har fået pillet af stedet. Nu er det lyst, moderne, hyggeligt og meget indbydende. Konceptet er green. Dvs. økologiske og friske råvarer, økologisk og glutenfrit brød. Det er både et take away sted, hvis man ikke vil ha' "slam mad" som de skriver på den nye hjemmeside, men også en hyggelig cafe, med almindelige cafe ting på menuen.

Ziggy kender vi jo fra Trøjborg, hvor den gode gamle original ligger. Og det vil nok stadig være et sted vi har tænkt os at komme...man er vel et vanedyr.

I øjeblikket arbejdes der på en 3. ziggy...det er det gamle sidewalk ved åen. Det skulle efter sigende være lidt mere natklub agtigt. Den udvikling glæder jeg mig til at følge.
Til sidst lidt reklame for de nye hjemmesider: http://www.cafeziggy.dk/
Og så tror jeg også du trænger til lidt ferie, Christian. Men godt gået...

No comments: